Modele współpracy z Citi Handlowy opartej o API:

Komercyjny

W oparciu o umowę między Partnerem a Citi Handlowy, Partner konsumuje wybrane API. Przykładem takiej współpracy może być wykorzystanie API akwizycyjnego, które pozwala Partnerowi na oferowanie produktów Citi (zbieranie wniosków lub pełen proces aplikacji o kartę kredytową).

Regulacyjny w oparciu o dyrektywę PSD2

Podmioty licencjonowane (tzw. TPP) na bazie dyrektywy PSD2 mogą od 14 września 2019 r. uzyskać dostęp do API w zakresie dostępu do informacji o rachunku (AIS), inicjacji płatności (PIS) oraz potwierdzenia dostępności środków na rachunku (CAF).

Uczestnictwo w Piaskownicy Regulacyjnej

Citi Handlowy został wybrany przez UKNF jak Operator Piaskownicy Regulacyjnej. Uczestnicy Piaskownicy Regulacyjnej (tzw. Podmioty Testujące) dzięki sformalizowanemu procesowi przeprowadzania integracji w wirtualnym środowisku testowym (Sandbox), mają szansę na szybsze uzyskanie licencji KNF na świadczenie usług AIS, PIS lub CAF. Odwiedzaj naszą stronę, żeby uzyskać informację o najbliższym terminie naboru do programu Piaskownica Regulacyjna.

Pierwsze kroki w wirtualnym środowisku testowym (Sandbox) Citi Developer Portal

Niezależnie od rodzaju współpracy, zawsze pierwszym krokiem podmiotu zainteresowanego współpracą jest zapoznanie się z dostępnymi API, ich strukturą i dokumentacją oraz wykonanie testowej integracji. Dostęp do Sandbox’a Citi Developer Portal jest publiczny, co oznacza, że każdy może się w nim zarejestrować i w bezpiecznym środowisku przeprowadzić testową integrację ze swoją aplikacją.

Nasz Sandbox możliwie najwierniej oddaje strukturę środowiska produkcyjnego, dlatego ewentualna migracja do środowiska produkcyjnego powinna odbyć się bez większych problemów. Poniżej instrukcja jak to zrobić:

  1. Zarejestruj się na stronie Citi Developer Portal. W ciągu kilku dni otrzymasz maila z potwierdzeniem rejestracji i prośbą o potwierdzenie adresu mailowego przez kliknięcie linka rejestracyjnego.
  2. Zaloguj się do Sandbox’a.
  3. Zarejestruj swoją aplikację (Register a New App) w sekcji API Keys.
  4. Kiedy aplikacja jest zarejestrowana, otrzymasz Client ID oraz Client Secret (są to dane poufne i zgodnie z Regulaminem Sandbox’a nie można ich nikomu udostępniać).
    1. Client ID to identyfikator, który służy nam do określenia kto próbuje uzyskać dostęp do API.
    2. Client Secret – to identyfikator służący do autentykacji i jest wykorzystywany w procesie autoryzacji zapytań wysyłanych poprzez API.
  5. Dokonaj autentykacji poprzez Authorize API z wykorzystaniem Client ID oraz Client Secret. Sandbox wykorzystuje powszechnie stosowany standard OAuth 2.0. W zależności od API, z którym zamierzasz się zintegrować, istnieją dwa sposoby autentykacji:
    1. Two-Legged – wykorzystywana w sytuacji, gdy Bank nie przekazuje do aplikacji podmiotu trzeciego danych wrażliwych lub poufnych (np. Onboarding API)
    2. Three-Legged – wykorzystywana w sytuacji, gdy Bank przekazuje do aplikacji podmiotu trzeciego dane wrażliwe lub poufne (np. w zakresie usług AIS/PIS – czyli dostęp do informacji o rachunku lub inicjacja płatności)
  6. Dokonaj właściwej integracji swojej aplikacji z API Banku z wykorzystaniem zamieszczonej na Sandbox’ie dokumentacji. Sandbox umożliwia generowanie statycznych odpowiedzi na wysłane żądania API.
  7. Po pomyślnym przeprowadzeniu testów, prosimy o wysłanie zgłoszenia do Banku z propozycją współpracy. Zgłoszenie można wysłać używając danych kontaktowych znajdujących się na tej stronie lub poprzez formularz kontaktowy na Citi Developer Portal.

Dostępne kategorie API

W ramach Citi Developer Portal dla Polski dostępne są następujce kategorie API (w menu głównym wybierz API Products > Poland):

  1. Informacje o rachunkach (Accounts) – dostęp do informacji o rachunkach płatniczych (konta bieżące, oszczędnościowe, walutowe oraz karty kredytowe) w zakresie salda, historii transakcji oraz szczegółów rachunku.
  2. Autoryzacja (Authorize) – pozwala zweryfikować klienta Citi Handlowy.
  3. Dane Klienta (Customers) – podstawowe dane dot. Klienta.
  4. Inicjacja płatności (Money Movement) – pozwala inicjować przelewy dostępne dla klientów Citi Handlowy, w tym darmowy i natychmiastowy przelew pomiędzy kontami Citi w różnych krajach (CGT – Citi Global Transfer).
  5. Akwizycja (Onboarding) – możliwość wysyłania do Citi Handlowy wniosków o karty kredytowe i pożyczki gotówkowe. Mogą to być tzw. krótkie wnioski zawierające podstawowe informacje o kliencie, jak również tzw. Długie wnioski - pełen proces aplikacyjny obejmujący wszystkie dane klienta, wstępną decyzję kredytową, dokumentację oraz weryfikację klienta.
  6. Płać punktami Citi (Pay with Points) – używanie punktów Citi do płatności online.
  7. Narzędzia (Utilities) – informacje dot. wartości, które mogą przyjmować niektóre API.

Kontakt

Dzięki udostępnieniu wielu kategorii API, jesteśmy gotowi na tworzenie różnych modeli biznesowych.
Jeśli zapoznałeś się z naszym Sandboxem i masz pytania dot. potencjalnej współpracy, prosimy o kontakt:


open.banking.poland@citi.com


Dokładamy wszelkich starań, żeby odpowiadać do 3 dni roboczych.

Informujemy, że strony Banku Handlowego w Warszawie S.A. wykorzystują pliki cookies do poprawnego działania serwisu Citibank Online, zbierania danych behawioralnych umożliwiających optymalizację stron oraz w celach marketingowych. Jeśli nie chcesz instalować tych plików, przejdź do ustawień swojej przeglądarki. Kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej.